نرم افزار های کامپیوتر و موبایل

معرفی جدید تربن و کار امد ترین نرم افزار های مربوط به کامپیوتر و موبایل به همراه کرک

نرم افزار های کامپیوتر و موبایل

معرفی جدید تربن و کار امد ترین نرم افزار های مربوط به کامپیوتر و موبایل به همراه کرک

مرورگر اوپن سورس با نام flock

www.softdownload.blogsky.com

Flock به معنای جمعیت و گروه است و نام مرورگر اوپن سورس جدیدی است که بتازگی عرضه شده است و از لحاظ ظاهر شباهت بسیاری به فایرفاکس دارد.

این مرورگر امکان افزودن تم ها و extension های گوناگون را مانند Firefox داراست و همچنین امکان مرور چندین صفحه را در Tab های گوناگون دارد.

این مرورگر دارای بیشترین امکانات وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی در بین مرورگر های موجود در بازار است. در تولبار اصلى Flock دکمه‏اى بنام Create a blog post وجود دارد که مجموعه‏اى از امکانات مختلف وبلاگ نویسى را در اختیار کاربر قرار می‏دهد. همچنین امکان خواندن RSS نیز از دیگر ابزار هایی است که وبلاگ دوستان را خوشحال میکند.

فلوک با سایت مشهور مدیریت عکس flickr و بسیارى از سرویس‏هاى مشهور وبلاگ نویسى مانند wordpress ، sixapart و Blogger سازگارى دارد و امکانات بسیارى از آنها را در خود گنجانده است.

دانلود و توضیحات بیشتر در ادامه مطلب


نسخه کنونی تحت تمام سیستم عامل ها عرضه شده: ویندوز و لینوکس و مکینتاش

Bookmark شخصی را فراموش کنید: در این مرورگر favorites شما بر اساس سیستم بوکمارک همگانی del.icoi.us ذخیره میشود و شما میتوانید بوکمارک های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

در منوی view بخش Encoding به غیر از پشتیبانی از کلیه استاندارهای موجود قسمتی بنام Middle East وجود دارد و در آن macFarsi نیز اضافه شده است.

در منوی view بخش page Source که امکان نمایش سورس صفحه لود شده را فراهم میکند بصورت notepad ساده نیست، بلکه سورس صفحات را همانند Dreamweaver و FrontPage بصورت دسته بندی شده و با رنگ های متفاوت به بیننده نشان میدهد.

در منوی Tools با زدن Pageinfo اطلاعات جالبی از صفحه در حال مشاهده دریافت میکنید. از جمله تمام لینک های آن صفحه ، متاتگ های بکار رفته در آن صفحه ، عکس های بکار رفته در صفحه.

 

همانطورکه گفتیم Flock دارای بیشترین امکانات وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی در بین مرورگرهای موجود در بازار است.

و حالا : چگونه با flock وبلاگ بنویسیم؟

 

- روی آیکون blog کلیک کنید، این آیکون شبیه یک قلم پر مانند است؛ مشخصات اکانت وبلاگ خود را وارد کنید. حالا می‌توانید به راحتی مطلب مورد علاقه‌تان را بنویسید.

- هر وقت در حین وبگردی از مطلبی خوشتان آمد آن را highlight کنید، روی آن مطلب کلیک راست کنید و بعد روی blog this کلیک کنید، پنجره blog editor ظاهر می‌شود و آن مطلب وارد وبلاگتان می‌شود.

 

Flock قسمتی به نام Flickr topbar دارد که به کمک آن می‌توانید عکس‌های مورد علاقه‌تان را در flickr را به داخل blog editor، بیندازید و یا اصطلاحا drag کنید.

 

- یک ویژگی خوب flock، ابزاری به نام shelf است. حتما بارها پیش آمده که از عکس، مطلب و یا لینکی خوشتان آمده و تصمیم گرفته‌اید آن را وارد وبلاگتان کنید. در این مواقع کافی است عکس، مطلب یا آدرس url مورد نظر را به داخل shelf بکشید و رها کنید (drag and drop) برای دسترسی به shelf از منوی tools، shelf را انتخاب کنید.

 

Flock میانه بسیار خوبی با feedها دارد. مثل فایرفاکس سایت‌ها و وبلاگ‌های دارای feed با علامتی مشخص می‌شوند که در flock به این صورت است:

 

با flock، همه را در favoriteهای خود سهیم کنید.

حتما با نحوه‌ی افزودن سایت‌های مورد علاقه در مرورگرهای مختلف آشنایید. مثلا در فایرفکس به bookmarks می‌رویم و روی bookmark this page کلیک می‌کنیم. Flock ترتیبی داده که در حین افزودن یک سایت به لیست علاقه‌مندی‌ها، آدرس سایت وارد لیست اکانت شما در del.icio.us شود.

 

del.icio.us سایتی است که به منظور به اشتراک گذاشتن علاقه‌مندی‌های کاربران اینترنت طراحی شده. بعد از درست کردن اکانت، کافی است روی star this مروگر flock کلیک کنید تا سایت هم به favorite شما اضافه شود و هم به لیست سایت‌های مورد علاقه شما در del.icio.us انتقال پیدا کند. وقتی برای بار اول این کار را انجام می‌دهید، flock از شما نام کاربری و پسورد اکانتتان در del.icio.us را می‌خواهد که باید وارد کنید، هم‌چنین می‌پرسد که مایل هستید favoriteهای شما به اشتراک گذاشته شود و یا نه.

در flock می‌توانید به آسانی favoriteهای خود را tag گذاری کنید و در مورد هر یک توضیح بنویسید.

 

- favorite manager؛ در flock سر و سامان دادن به favoriteها بسیار ساده است.

 

یک ویژگی خوب و منحصر به فرد در flock مشاهده شدن آدرس feed وب‌سایت در کنار آدرس اصلی آن در لیست favorite است. به این ترتیب هر وقت مایل باشید می‌توانید مشاهده سایت اصلی feedش را مورد مطالعه قرار بدهید. در flock قسمت feed reader هم بسیار خوب عمل می‌کند.

 

در flock، همه tabها darggable هستند یعنی می‌توانید هر tab را بگیرید و به چپ و راست ببرید و هر جا تمایل داشتید رها کنید. این ویژگی خوب و به درد خوری است که در فایرفاکس وجود نداشت.

 

حتما در مورد سرویس رایگان وبلاگ‌نویسی wordpress شنیده‌اید. برای داشتن اکانت در این سرویس باید دعوت‌نامه invitation داشته باشید. وقتی با مرورگر flock وارد wordpress می‌شوید، متوجه می‌شوید ترتیبی داده‌اند تا استفاده‌کنندگان از این مرورگر به طور انحصاری قادر به ایجاد اکانت رایگان در این سرویس باشند.

 

این سرویس قسمتی برای ایجاد لینکدونی به تعبیر خودمان دارد که بسیار حرفه‌ای طراحی شده است. قالب را هم می‌توانید به راحتی و بدون داشتن کمترین معلومات کامپیوتری تغییر بدهید. قسمت ادیتور پستش هم که مایه رشک بسیاری از سرویس‌های رایگان و غیررایگان است.


حجم فایل: 10.72 MB

لینک دانلود: برای دانلود فایل کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد